Woooooow, eljutottam hát idáig is: van blogom. Életem első blogja.:):) Nem ígérek semmit, de igyekszem minden tőlem telhetőt megtenni! :):):)

A következő lépés, mindent szépen leírni. De előtte felfedezni, hogyan is működik ez a blog dolog.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Képet is tudok feltölteni ,szuper!!! :) Szóval ő lenne Dublin. Az a Dublin, ahová úgy döntöttem kb 3 héttel ezelőtt kb egyik napról a másikra, hogy folyt köv itt. Erre való tekintettel elnézést kérek, hogy nem szóltam mindenkinek és köszöntem el, de valóban egy észnélküli ámokfutás volt az a 3 hét --- olyan suzy's módra sikeredett ---repülő indulás előtt 3órával még nem voltam összepakolva. Jó, de nem kell bemutatnom magam :P

Másfelől viszont szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem a hihetetlen sok bíztatást és lelkesítést!:) Nagyon sokat jelentett nekem. Nagyon örültem a péntek estének is, hogy ilyen sokan eljöttetek. - Nekem vannak a legeslegeslegjobb barátaim, I love u!!!:)

Visszatérve, Dublin. Miért pont Dublin? És miért döntöttem úgy, hogy nem Budapesten tovább - bármennyire is szívemcsücske az a város?

Először is, biztos sokan tudjátok, hogy gyerekkorom óta szerettem volna kipróbálni milyen is tőlünk nyugatabbra élni. Mivel gyerekkori barátnőm pár éve már kint él Dublinban, kézenfekvő volt a döntés. Nem könnyű elutazni egy teljesen idegen helyre, más anyanyelvvel, és barátokat hátrahagyva, de ha már van egy ilyen döntés, akkor jó tudni, hogy legalább egy emberre számíthatsz. Egy másik cél mindenképpen: angolomat a lehető legjobb szintre felhozni. Ezenkívül: változásra volt szükségem. Itt azt hiszem minden elérhető, amire vágytam: kihívás, motiváció, új ingerek, új emberek, más kultúra, igen, VÁLTOZÁS. :)

Egy szóval teljesen izgatottan vágtam bele, veszteni valóm egy szál sem, ha nem jön össze, akkor max vissza Budapest és folytatjuk ott. Holnap-ma lesz egy hete, hogy megérkeztem. Lakni Judit unoktestvérénél, Melinél - belváros Liffey mentén, másfél szobás lakás - egy motivációval több, hogy S.O.S munkát találjak,- a terv, hogy miután kapok munkát, átköltözünk egy nagyobb lakásba, hogy az engem látogató barátaim is tudjanak hol aludni :):):) miután csomagok már lakásban, egyből a szombati dublini éjszakába csöppentem. Röpke 4 pubban jártunk, mindenhol egy jó pint Guenniss :D Itt pub és kocsma hegyin-hátán, és mind mind tele tele emberekkel. Az emberek fel ír - másik fele külföldi, be sem tudod határolni, hogy mely országban jársz. Bár az egyből feltűnt, hogy az emberek nagyon nyitottak, - igen, ez is, ami otthonról nagyon hiányzik, hogy nálunk az emberek strucc - se hal se lát módon közlekednek és szórakoznak, járnak - több rugalmasságot, érdeklődést. Vagy nem?

A vasárnap a teljes relax és chill out napja volt. Hétfő: PPS szám /Public Personal Service Number/ igénylés, ír telefonszám, Cv írás, munkakeresés, térkép beszerzés, internet.

PPS szám igénylése pofon egyszerű, főleg ha megvan minden hozzá szükséges dokumentumod - formanyomatatvány kitöltése, majd leadása. Jövő héten már meg is kapom postán :)

Telefonszám: hiába nem kártyafüggetlen a telefonom, mégis jó bele az ír sim kártya - telenor- meteor. Rejtély... :) Mobil internet - 20eur/hó teljesen baráti, csak kár, hogy a vodafone-os otthoni mobilnetem után, képteleneség elinditani....:) 

Térkép, hihetetlen élmény nekem, hogy térképpel közlekedek :D remélem nem sokáig. Dublin belvárosáról tudni kell, hogy kb 20perc sétával bhol ott vagy. Ideális nekem :D Bicikli utak tömkelege. Plusz egy jó pont. Ja, és az időjárás. Eddig többet sütött a nap, mint nem. :)

Tegnap este. Igen a tegnap este - egy picit viccesre sikeredett. Miután hazaértem 6kor körül, gyors vacsi a gép előtt, amikor is a tűzjelző rendszer hihetetlen magas sipító-visító hangjára majdnem kisebb szívszélütést kaptam. /Nem, nem főztem:P/ Gyors telefon Melinek, ilyenkor mi történik? Meli: székre fel, tekerd le és állítsd le, de azért előtte nézd meg, hogy valóban nem ég e a ház :D mondom szuper, ajtó kinyit, szomszédok békésen sétálnak, "dont worry" face. ok, székre fel, lecsavar, kikapcsol! :) a biztos ami biztos alapon, azért még kinéztem, hogy valóban nem ez lesz e az utolsó vacsorám. Ekkor az ajtó előtt a folyosón áll a sacc/kb 55-60 év körüli Karin - zokniban és otthonkában, kétségbeesett riadt tekintettel. Gondoltam megkérdezem mi újság. No, Karin is kiment megnézni, hogy miért szól a tűzjelző, viszont kulcsot nem vitt, és hát a huzat....Igen. :) Mondom, semmi gond, itt a telefonos segitség, kinél van kulcs? Karin mondja a fiánál, mondom hivjuk fel, igen ám, de Karinnak fogalma sincs, az 10 telefonszámjegyből  az első 3 és utolsó 4 megvolt, köztes 3 hiányzik --- igen, gyors fejmatek, az 999 opció. Ilyet ma nem játszunk.:) Mondom, van internet. Vhol csak megtaláljuk... ilyen link, olyan link, sehol semmi.. ÉS mi mentett meg minket? FACEBOOK :D szépen postoltunk Christian falára, hogy mi történt, és vki küldje el a telszámot. És lám, küldték, majd a a kulcsot is taxival. Nem hülyeség ez a FB. :D

Szóval ezután,   csatalkoztam Meliékhez a Dakota bárban - kolléga búcsúztató, Gil. Harminc X éves, francia, 5éve Dublinban dolgozik  az IBM-nél. Kivett egy év szabadságot világot látni, most jött haza 3 hét Kína után, és most szombaton pedig hajrá Közép- és Dél-Amerika. Ahmmmm :) Ez is tetszik. Tudtam, hogy szakmát tévesztettem....!!! :):) Ré, majd hátha Te :):):)

Ma pedig itthon, betegen --- de legalább küldözgetem a CV-ket és keresek munkát. Vannak lehetőségek, a kérdés, hogy megtaláljuk -e egymást :D

No, első szuszra ezek jutottak most eszembe. Ígérem, ezentúl igyekszem gyakrabban életjelet adni, meg részletesebben írni aktuális dolgokról. Meg fényképekkel illusztrálni.

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://suefromdublin.blog.hu/api/trackback/id/tr83321304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

powee / EGergely · Http://www.erdeibau.hu 2011.10.22. 09:34:45

Na szuper! Sztem lassan mi is indulunk utanatok, mert a helyzet itt tobb mint elkeserito... Addig is olvaslak teged is, meg minden. Remelem hamar megtalalod a helyed. Zsuzsi most csinalja az angol nyelvtanfolyamot, aztan utana lehet kiugrunk kicsit berogziteni a tudast.

Otlet: legyen fbn lajkolhato, ugy tobben olvasnak!

suzzy 2011.10.28. 16:17:56

Hihi, ok, igyekeszem mindenfelet beallitani :)

powee / EGergely · Http://www.erdeibau.hu 2011.12.01. 16:08:20

Mar elinditottuk az irorszagi kamarai tagsagi regisztraciot, mar a masodik pakk dokumentumokat kuldjuk vissza, remeljuk hamar meglesz, es akkor mar lehet h konkret munkaval megyunk.

Mikor jon a kov cikk? En varom, akar az mar lehetne angol is ;P
süti beállítások módosítása